Fujifilm
Fujifilm figuruje na fotografickém trhu od roku 1934, kdy společnost vznikla v Japonsku. Z dnešních výrobců fotoaparátů vyniká převážně tím, že jako jediná za svou historii vyvíjela a prodávala nejen techniku, jako jsou fotoaparáty či objektivy, ale také samotné filmy, chemii a přístroje k jejich vyvolávání, stroje určené k tisku a digitalizaci analogových fotografií. Fujifilm tak byl prakticky schopný zodpovídat za vaši fotku od prvního kroku až po samotný výsledek. Veškerý tento vývoj a všechny tyto zkušenosti pak s úspěchem úročí i v dnešní době digitálních fotoaparátů.
Čím Fujifilm vyniká
Prakticky všechny seriózní fotoaparáty v dnešní době zachycují snímky v takzvaném rawu. Raw jsou čistá nekomprimovaná data umožňující ohromné tvarování a ohýbání pro přesně takový finální produkt, jaký si přejeme. Ne každý však má pokaždé náladu a čas velká množství svých snímků upravovat a trávit nad nimi hodiny. Zde přichází na scénu Fujifilm a jejich perfektní využití komprimovaných formátů jpeg a heif.
Fujifilm totiž využívá svého, skoro století starého, know-how ve výrobě analogových emulzí, fotografických a kinematografických filmů a do všech svých moderních fotoaparátů vkládá takzvané filmové simulace. Tyto barevné profily jsou unikátní tím, že se nejedná o prosté filtry, jak jak je známe z různých editovacích programů či mobilních aplikací. Naopak. Jsou to komplexní a precizně laděné simulace programované těmi stejnými lidmi, kteří měli ony výše zmíněné emulze na starosti při jejich vývoji. Díky tomu si můžeme v moderních přístrojích Fujifilm zvolit, zda chceme náš konečný snímek zachytit na Provii, Velvii, Astii, Acros, Realu či třeba Eternu. Toto jsou simulace založené na identických analogových filmech. Další z nabízených simulací jsou třeba Classic Chrome, Nostalgic Negative, Classic Negative, či například Pro Neg. Tyto sice nenesou původní jména, ale barevnost a tonalitu ano. Classic Negative simuluje oblíbenou Superii, nebo Pro Neg například Pro 400H.
Fotografové tak mohou rovnou z fotoaparátu získat nádherné snímky v osmibitovém jpeg, či desetibitovém heif formátu, a to bez nutnosti dalších úprav při zachování kompaktnějších souborů oproti čistým raw datům. Ti z nás, kteří pak stále rádi fotografují do rawu však o tyto simulace nepřicházejí, neboť Adobe Lightroom, Capture One, či Fujifilm X Raw Studio dokáží ony simulace zpětně vyvolat bez ztráty expozičních dat a dynamického rozsahu, jako tomu je u komprimovaných formátů.
Filmovými simulacemi unikátnost pouze začíná
Dalším aspektem, kterým Fujifilm přístroje vyčnívají nad konkurencí, je jejich nadčasový, často nešťastně označovaný jako “retro”, design. Pro řízení expozice nám stačí tři volitelné hodnoty. Rychlost závěrky, clona a citlivost snímače, neboli ISO. Vše ostatní jsou už jen rušivé prvky, které mohou snímek sice zlepšit, neměly by však být v cestě. Na druhou stranu, výše zmíněná rychlost závěrky, clona a ISO si zaslouží prioritní místo na našem přístroji pro co nejsnadnější a nejrychlejší přístup. Právě proto Fujifilm u většiny svých fotoaparátů volí design, který umožňuje právě tyto tři aspekty nejen ihned na první pohled vidět, ale také měnit bez nutnosti dalšího zásahu. U mnohých modelů lze expozici nastavovat i za vypnutého stavu přístroje.
Mechanické jasně označené voliče najdeme na fotoaparátech řady X-T, X-Pro, X-E, či X100. Ty menší modely nabízejí třeba jen rychlost závěrky, ty pokročilejší pak i otočný volič citlivosti snímače. Všechny tyto zmíněné navíc umožňují okamžitou změnu expozice za použití rychle přístupného kolečka na kompenzaci expozice. A to oceníte v případě, že fotografujete na některý z poloautomatických režimů. Drtivá většina Fujifilm objektivů pak obsahuje tradiční clonový kroužek.
Další z jedinečností je pak hybridní systém hledáčku u fotoaparátů řad X-Pro a X100, který v sobě kloubí tradiční optický průhledový hledáček, velmi podobný dálkoměrným přístrojům, s hledáčkem plně elektronickým, jak je známe z moderních bezzrcadlovek. Tyto fotoaparáty navenek klamou nenápadným a klasickým vzhledem, uvnitř však obsahují nejmodernější technologie, prvotřídní snímače a schopnost pracovat v náročných podmínkách. Ne nadarmo si je oblíbili dokumentární fotografové, kteří chtějí zachytit skvělé snímky, aniž by zbytečně budili pozornost velkým, těžkým a hlasitým přístrojem.
Jde to však i moderně a Fujifilm to ví
Ne každý však vyžaduje od svého přístroje analogové ovládání expozice, či kompaktní rozměry. Jsou mezi námi i tací, kteří chtějí všechny výhody Fujifilm fotoaparátů v robustním, moderním, profesionálním těle. Pro ty Fujifilm nabízí provotřídní modely X-H, které perfektně sednou i do větší ruky díky hlubokému gripu a ovládáním se nijak závratně neliší od moderní větší zrcadlovky, či bezzrcadlovky. Například model X-H2S je prvním z rodiny Fujifilm přinášející snímač skládaný, schopný mnohem rychlejšího odečtu dat, vysokých snímkovacích frekvencí, minimálního problikávání a takzvaného rolling shutter efektu. Pro ty, kteří chtějí fotoaparát podobně “digitální”, avšak kompaktní a nepotřebují skládaný snímač nabízí Fujifilm řadu X-S.
Více než jen full frame
Všechny výše zmíněné pracují se snímači o velikosti APS-C, což je takový zlatý střed v poměru kompaktnosti těla, či objektivů a kvality obrazového výstupu. Pro ty, kteří však potřebují obraz nekompromisní, precizní a plný detailů, Fujifilm nabízí řadu středoformátových bezzrcadlovek GFX. V rozlišeních o třech cifrách se nemusíte bát, že by váš snímek trpěl nedostatkem detailů. GFX řada přišla prvně na trh s modelem GFX 50S a s příchodem šestého fotoaparátu GFX 100 II v roce 2023 přinesla rychlost konkurující full-frame přístrojům své doby. Kompaktní rozměry v poměru k velikosti snímače, plně profesionální tělo nabité funkcemi je důvod pro mnohé profesionály přesedlat z drobného full frame snímače na něco pořádného.
Fotka má být na papíře, to je jasné
Mnozí z nás své fotografie drží pouze v digitální podobě a to je nesmírná škoda. Fujifilm díky své historii v analogové fotografii, vyvolávání filmů a tisku ví, že držet fotografii v ruce navodí úplně jiný pocit, než jen koukat na změť podsvícených pixelů. Málokdo však v dnešní době vydrží čekat několik dní na doručení vytištěných snímků. Zde přichází na scénu divize Instax, která se těší neskutečnému celosvětovému úspěchu.
Instax se dá dělit dvěma způsoby. Buďto na druhy zařízení, nebo na velikosti výsledných fotografií. Rozměry v aktuální nabídce jsou Mini (54x85 mm), Square (86x72 mm) a Wide (108x85 mm). Mezi zařízení pak patří tradiční analogové fotoaparáty exponující snímek přímo na papír, tiskárny a kombinace obojího. Ty první zmíněné fungují na principu “každá fotografie je originál”. Stisknete spoušť a vyjede nám exponovaný papír. Tato fotka je jediná na světě a nelze ji zopakovat. Další máme tiskárny, využívající stejných papírů, ale zde již máme možnost tisknout z telefonu, kde si můžeme tu samou fotografii vytisknout kolikrát chceme. V neposlední řadě pak máme tiskárny s připojeným digitálním fotoaparátem. Tato sestava nám umožní tisknout okamžitě po zachycení snímku v jakémkoliv množství uznáme za vhodné, avšak můžeme se rozhodnout fotografii nevytisknout vůbec. Na těchto přístrojích nám i po tisku stále zůstává digitální kopie na paměťové kartě.
Fujifilm to myslí s fotografií vážně
Společnost Fujifilm není čistě fotografickou společností. Jejich zaměření je v dnešní době silně zaměřeno na zdravotnictví a digitální fotografie je pro ni pouze zlomkem obratu. Na všech produktech je však jasně znát, že fotografie je právě to, na čem Fujifilmu záleží. Každým rokem se posouvá o kus dále a všechny své modelové řady značně vylepšuje, a to čistě díky nadšení a lásce k fotografii všech Fujifilm inženýrů, kteří mají výše zmíněné fotoaparáty na starost.
Kategorie
Výprodej a zánovní produkty
Digitální bezzrcadlovky
Digitální kompakty
Objektivy
Speciální optika
Foto tiskárny
Mikrofony pro video
Tiskárny
Instax fotoaparáty
Instantní fotoaparáty
Alba pro instantní fotoaparáty
Filmy a fotopapíry
Rámečky a ostatní
Použité objektivy
Použité adaptéry a mezikroužky
Použité analogové fotoaparáty, objektivy a příslušenství
Použité drátové a dálkové spouště
Použité digitální bezzrcadlovky
Použité digitální kompakty
Binokulární dalekohledy
Kinofilm 35 mm
Li-Ion akumulátory
Nabíječky a adaptéry
Bateriové gripy
Síťové adaptéry
Pouzdra na fotoaparáty
Blesky
Sluneční clony na objektiv
Předsádkové čočky
Krytky objektivů
Kabelové spouště
Redukce mezi bajonety
Očnice
Fotoalba
Ostatní
Produkty
Fujifilm XF 100-400 mm f/4,5-5,6 R LM OIS
51 990 Kč
100 %
úroků zpětProtiúčetBonus 20 %
Podpora prodeje
Poraďte se s našimi experty na prodejnách
V pracovní dny odpovíme do několika hodin
Volejte
724 784 252
Jsme tady pro vás v po–pá 10–18 hod.
On-line chat
Poradíme vám hned
Odpovídají nejlepší prodejci z prodejen
Vybrat dle parametrů
- Objektiv podle fotoaparátu
- Sady
- Značka
- Cena a dostupnost
- Barva
- Maximální ohnisková vzdálenost
- Formát snímače
- Typ bajonetu
- Typ objektivu
- Konektivita / Porty - výstupy
- Minimální ohnisková vzdálenost
- Světelnost objektivu (nejkratší ohnisko)
- Světelnost objektivu (nejdelší ohnisko)
- Vhodný pro formát snímače
- Velikost displeje
- Dotykový displej
- Výklopný displej
- Stavový displej
- Vestavěný blesk
- Vysokorychlostní synchronizace blesku
- Typ patice blesku
- Možnost bezdrátového odpalovaní
- Výklopná hlava
- Otočná hlava
- Maximální rozlišení videa
- Typ filmu
- Stav zboží
- Podle použití
- Způsoby napájení
- Materiál
- Průměr filtru
- Typ paměťové karty
- Šířka zorného pole na 1000 m
- Typ krytky
- Charakteristika
- Stabilizátor snímače
- Rozlišení snímače
- Poměr stran snímače
- Optický zoom
- Stabilizátor obrazu
- Vhodný pro žánr
- Rozdělení podle ohniska
- Počet AF bodů
- Poměr stran snímku
- ISO - minimální citlivost
- Rychlost sériového snímání
- Panorama
- Nejdelší expoziční čas
- Nejkratší expoziční čas
- Typ hledáčku
- Výdrž baterie ve snímcích
- Typ baterie
- Hmotnost
- Pláštěnka v balení
- Odolnost
Stabilizátor snímače Rozbalit vše Sbalit Stabilizátor snímače
-
ano0× - ne1×
Rozlišení snímače Rozbalit vše Sbalit Rozlišení snímače
-
24 - 26.1 Mpx0× -
26.1 - 30 Mpx0× -
34 - 42 Mpx0× -
50 - 102 Mpx0×
Poměr stran snímače Rozbalit vše Sbalit Poměr stran snímače
-
3:20× -
4:30×
Optický zoom Rozbalit vše Sbalit Optický zoom
-
1 - 2 x0× - 2 - 5 x1×
-
5 - 7.5 x0× -
7.5 - 10 x0×
Stabilizátor obrazu Rozbalit vše Sbalit Stabilizátor obrazu
- ano1×
-
ne0×
Vhodný pro žánr Rozbalit vše Sbalit Vhodný pro žánr
- Krajina1×
-
Architektura / Interiér0× -
Portréty0× -
Makro / Detail0× - Sport1×
- Zvířata1×
-
Reportáže0× -
Móda0× -
Street foto0× - Koncerty1×
-
Produktová fotografie0× -
Akt0× -
Astro fotografie0× -
Dokument0× -
Glamour0× -
Děti a rodinná fotografie0× -
Zátiší0× -
Reklamní fotografie a jídlo0× -
Svatební fotografie0× -
Video0×
Rozdělení podle ohniska Rozbalit vše Sbalit Rozdělení podle ohniska
-
Širokoúhlý0× -
Základní0× -
Teleobjektiv0× -
Univerzální0×
Počet AF bodů Rozbalit vše Sbalit Počet AF bodů
-
117 - 4250× -
425 - 10000×
Poměr stran snímku Rozbalit vše Sbalit Poměr stran snímku
-
16:90× -
1:10× -
3:20×
ISO - minimální citlivost Rozbalit vše Sbalit ISO - minimální citlivost
-
800× -
1000× -
1600×
Rychlost sériového snímání Rozbalit vše Sbalit Rychlost sériového snímání
-
3 - 40 sn./s0× -
40 - 50 sn./s0×
Panorama Rozbalit vše Sbalit Panorama
Nejdelší expoziční čas Rozbalit vše Sbalit Nejdelší expoziční čas
-
10× -
300× -
40× -
600× -
9000×
Nejkratší expoziční čas Rozbalit vše Sbalit Nejkratší expoziční čas
-
1/40000× -
1/80000× -
1/320000× -
1/40000× -
1/1800000×
Typ hledáčku Rozbalit vše Sbalit Typ hledáčku
-
Elektronický0× -
Nemá0× -
Optický i Elektronický0×
Výdrž baterie ve snímcích Rozbalit vše Sbalit Výdrž baterie ve snímcích
-
380 - 750 snímků0× -
750 - 1000 snímků0×
Typ baterie Rozbalit vše Sbalit Typ baterie
-
NP-W126S pro Fuji0× -
NP-48 pro Fuji0× -
NP-W235 pro Fuji0× -
NP-T125 pro Fuji0×
Hmotnost Rozbalit vše Sbalit Hmotnost
-
84 - 1000 g0× - 1000 - 2260 g1×
-
2260 - 3000 g0×
Pláštěnka v balení Rozbalit vše Sbalit Pláštěnka v balení
Odolnost Rozbalit vše Sbalit Odolnost
- Utesnění proti prachu a vlhkosti1×
-
Voděodolnost0×
Řazení
Články značky Fujifilm
Testování Fujifilm GFX 100s II v New Yorku
Při poslední fotoexpedici do New Yorku jsem se rozhodl vyzkoušet nejžhavější novinku od Fujifilmu – model GFX 100s II. Mám bohaté zkušenosti s GFX100 II a GFX100s. První zmíněný používám jako hlavní…
JAN BŘEZINA • 28. 6. 2024 v 8:45
Fujifilm ve Švédsku představil novinky řady GFX a my jsme byli u toho!
Fujifilm si nás pozval na svůj světově známý X-Summit, na kterém ohlašují nové produkty, fotoaparáty, objektivy a další dobroty. Tentokrát do švédského Stockholmu, kde ve vyhlášeném muzeu…
ONDŘEJ VACHEK • 12. 9. 2023 v 16:44
Šílená cesta za vulkánem Litli Hrútur
Než vyrazíte na fotoexpedici, většinou tomu předchází týdny, někdy i měsíce, plánování a příprav. Pokud ale chcete zachytit tekoucí lávu aktivního vulkánu, jde o rozhodování prakticky okamžitě. A…
JAN BŘEZINA • 10. 8. 2023 v 16:09
Ostré záběry na cestách: Fujifilm X-S20 a XF 8 mm f/3,5
Květen nám přinesl spoustu novinek a pozadu nezůstává ani společnost Fujifilm. Uvádí na trh kompaktní a lehkou bezzrcadlovku X-S20 s autofokusem založeným na umělé inteligenci a nejširší objektiv…
LUCIE VOŘECHOVÁ • 25. 5. 2023 v 16:13
Fujifilm
Čím Fujifilm vyniká
Prakticky všechny seriózní fotoaparáty v dnešní době zachycují snímky v takzvaném rawu. Raw jsou čistá nekomprimovaná data umožňující ohromné tvarování a ohýbání pro přesně takový finální produkt, jaký si přejeme. Ne každý však má pokaždé náladu a čas velká množství svých snímků upravovat a trávit nad nimi hodiny. Zde přichází na scénu Fujifilm a jejich perfektní využití komprimovaných formátů jpeg a heif.
Fujifilm totiž využívá svého, skoro století starého, know-how ve výrobě analogových emulzí, fotografických a kinematografických filmů a do všech svých moderních fotoaparátů vkládá takzvané filmové simulace. Tyto barevné profily jsou unikátní tím, že se nejedná o prosté filtry, jak jak je známe z různých editovacích programů či mobilních aplikací. Naopak. Jsou to komplexní a precizně laděné simulace programované těmi stejnými lidmi, kteří měli ony výše zmíněné emulze na starosti při jejich vývoji. Díky tomu si můžeme v moderních přístrojích Fujifilm zvolit, zda chceme náš konečný snímek zachytit na Provii, Velvii, Astii, Acros, Realu či třeba Eternu. Toto jsou simulace založené na identických analogových filmech. Další z nabízených simulací jsou třeba Classic Chrome, Nostalgic Negative, Classic Negative, či například Pro Neg. Tyto sice nenesou původní jména, ale barevnost a tonalitu ano. Classic Negative simuluje oblíbenou Superii, nebo Pro Neg například Pro 400H.
Fotografové tak mohou rovnou z fotoaparátu získat nádherné snímky v osmibitovém jpeg, či desetibitovém heif formátu, a to bez nutnosti dalších úprav při zachování kompaktnějších souborů oproti čistým raw datům. Ti z nás, kteří pak stále rádi fotografují do rawu však o tyto simulace nepřicházejí, neboť Adobe Lightroom, Capture One, či Fujifilm X Raw Studio dokáží ony simulace zpětně vyvolat bez ztráty expozičních dat a dynamického rozsahu, jako tomu je u komprimovaných formátů.
Filmovými simulacemi unikátnost pouze začíná
Dalším aspektem, kterým Fujifilm přístroje vyčnívají nad konkurencí, je jejich nadčasový, často nešťastně označovaný jako “retro”, design. Pro řízení expozice nám stačí tři volitelné hodnoty. Rychlost závěrky, clona a citlivost snímače, neboli ISO. Vše ostatní jsou už jen rušivé prvky, které mohou snímek sice zlepšit, neměly by však být v cestě. Na druhou stranu, výše zmíněná rychlost závěrky, clona a ISO si zaslouží prioritní místo na našem přístroji pro co nejsnadnější a nejrychlejší přístup. Právě proto Fujifilm u většiny svých fotoaparátů volí design, který umožňuje právě tyto tři aspekty nejen ihned na první pohled vidět, ale také měnit bez nutnosti dalšího zásahu. U mnohých modelů lze expozici nastavovat i za vypnutého stavu přístroje.
Mechanické jasně označené voliče najdeme na fotoaparátech řady X-T, X-Pro, X-E, či X100. Ty menší modely nabízejí třeba jen rychlost závěrky, ty pokročilejší pak i otočný volič citlivosti snímače. Všechny tyto zmíněné navíc umožňují okamžitou změnu expozice za použití rychle přístupného kolečka na kompenzaci expozice. A to oceníte v případě, že fotografujete na některý z poloautomatických režimů. Drtivá většina Fujifilm objektivů pak obsahuje tradiční clonový kroužek.
Další z jedinečností je pak hybridní systém hledáčku u fotoaparátů řad X-Pro a X100, který v sobě kloubí tradiční optický průhledový hledáček, velmi podobný dálkoměrným přístrojům, s hledáčkem plně elektronickým, jak je známe z moderních bezzrcadlovek. Tyto fotoaparáty navenek klamou nenápadným a klasickým vzhledem, uvnitř však obsahují nejmodernější technologie, prvotřídní snímače a schopnost pracovat v náročných podmínkách. Ne nadarmo si je oblíbili dokumentární fotografové, kteří chtějí zachytit skvělé snímky, aniž by zbytečně budili pozornost velkým, těžkým a hlasitým přístrojem.
Jde to však i moderně a Fujifilm to ví
Ne každý však vyžaduje od svého přístroje analogové ovládání expozice, či kompaktní rozměry. Jsou mezi námi i tací, kteří chtějí všechny výhody Fujifilm fotoaparátů v robustním, moderním, profesionálním těle. Pro ty Fujifilm nabízí provotřídní modely X-H, které perfektně sednou i do větší ruky díky hlubokému gripu a ovládáním se nijak závratně neliší od moderní větší zrcadlovky, či bezzrcadlovky. Například model X-H2S je prvním z rodiny Fujifilm přinášející snímač skládaný, schopný mnohem rychlejšího odečtu dat, vysokých snímkovacích frekvencí, minimálního problikávání a takzvaného rolling shutter efektu. Pro ty, kteří chtějí fotoaparát podobně “digitální”, avšak kompaktní a nepotřebují skládaný snímač nabízí Fujifilm řadu X-S.
Více než jen full frame
Všechny výše zmíněné pracují se snímači o velikosti APS-C, což je takový zlatý střed v poměru kompaktnosti těla, či objektivů a kvality obrazového výstupu. Pro ty, kteří však potřebují obraz nekompromisní, precizní a plný detailů, Fujifilm nabízí řadu středoformátových bezzrcadlovek GFX. V rozlišeních o třech cifrách se nemusíte bát, že by váš snímek trpěl nedostatkem detailů. GFX řada přišla prvně na trh s modelem GFX 50S a s příchodem šestého fotoaparátu GFX 100 II v roce 2023 přinesla rychlost konkurující full-frame přístrojům své doby. Kompaktní rozměry v poměru k velikosti snímače, plně profesionální tělo nabité funkcemi je důvod pro mnohé profesionály přesedlat z drobného full frame snímače na něco pořádného.
Fotka má být na papíře, to je jasné
Mnozí z nás své fotografie drží pouze v digitální podobě a to je nesmírná škoda. Fujifilm díky své historii v analogové fotografii, vyvolávání filmů a tisku ví, že držet fotografii v ruce navodí úplně jiný pocit, než jen koukat na změť podsvícených pixelů. Málokdo však v dnešní době vydrží čekat několik dní na doručení vytištěných snímků. Zde přichází na scénu divize Instax, která se těší neskutečnému celosvětovému úspěchu.
Instax se dá dělit dvěma způsoby. Buďto na druhy zařízení, nebo na velikosti výsledných fotografií. Rozměry v aktuální nabídce jsou Mini (54x85 mm), Square (86x72 mm) a Wide (108x85 mm). Mezi zařízení pak patří tradiční analogové fotoaparáty exponující snímek přímo na papír, tiskárny a kombinace obojího. Ty první zmíněné fungují na principu “každá fotografie je originál”. Stisknete spoušť a vyjede nám exponovaný papír. Tato fotka je jediná na světě a nelze ji zopakovat. Další máme tiskárny, využívající stejných papírů, ale zde již máme možnost tisknout z telefonu, kde si můžeme tu samou fotografii vytisknout kolikrát chceme. V neposlední řadě pak máme tiskárny s připojeným digitálním fotoaparátem. Tato sestava nám umožní tisknout okamžitě po zachycení snímku v jakémkoliv množství uznáme za vhodné, avšak můžeme se rozhodnout fotografii nevytisknout vůbec. Na těchto přístrojích nám i po tisku stále zůstává digitální kopie na paměťové kartě.
Fujifilm to myslí s fotografií vážně
Společnost Fujifilm není čistě fotografickou společností. Jejich zaměření je v dnešní době silně zaměřeno na zdravotnictví a digitální fotografie je pro ni pouze zlomkem obratu. Na všech produktech je však jasně znát, že fotografie je právě to, na čem Fujifilmu záleží. Každým rokem se posouvá o kus dále a všechny své modelové řady značně vylepšuje, a to čistě díky nadšení a lásce k fotografii všech Fujifilm inženýrů, kteří mají výše zmíněné fotoaparáty na starost.