Produktové aktuality
Tom Kalous • Aktualizováno: 22. 7. 2020 v 15:42 • Rubrika: Produktové aktuality
Přivítejte novinky Nikon Z5, objektiv 24-50 mm f/4-6,3 a telekonvertory. Jaké jsou naše první dojmy?
Zatímco konkurence svými posledními vydanými fotoaparáty cílí s drahými přístroji na profi zákazníky, Nikon razí cestu opačnou. Novinkou cílí na širší pole zákazníků a pouští do světa dostupný foťák Nikon Z5! Je to perfektní volba pro přechod z menšího snímače na plný formát, která nezruinuje váš rozpočet. Vlastníci bezzrcadlovéího systému Nikon Z se mohou také radovat z univerzálního objektivu 24-50mm a telekonvertorů 1,4x a 2x, které vás ještě více přiblíží akci.
Sdílet na
Přečtěte si také
Ušetřete až 50 000 Kč na sadě Nikon FX
ŽANETA SIKOROVÁ • 19. 3. 2024 v 17:28
Získejte poukaz v hodnotě až 2 000 Kč na příslušenství k nákupu fotoaparátů a objektivů
ŽANETA SIKOROVÁ • 1. 2. 2024 v 12:09 • RUBRIKA: PRODUKTOVÉ AKTUALITY
Získejte bonus 7 500 Kč na Nikon Z8 při výkupu
ŽANETA SIKOROVÁ • 30. 11. 2023 v 15:45
Komentáře k článku
Dobrý den, ono je potřeba brát v potaz, že není jednoduché vmáčknout do malého těla jaká má Nikon Z50 parametry Nikonu Z6, nebo Z7 což je modelová řada, která má dvojnásobně větší snímač. To jaksi naráží na fyzické hranice. Navíc všichni výrobci staví jednotlivé modelové řady tak, aby si vzájemně nekonkurovali, protože pak by dražší a vyšší modely ztrácely význam a nikdo by je nekupoval.
Prodejce Megapixel.cz, Martin Lukeš, 26. 5. 2021 |Reagovat
ZD
Vlastnil som Fujifilm XT4 a za mňa je to najlepšie vybavená bezzrkadlovka na trhu. Svojou výbavou porazí akíkoľvek súčasne ponúkaný a dostupný mirrorless fotoaparát na trhu. Za výbornú cenu dostane fotograf nielen výborný fotoaparát, ale aj filmovú kameru v pomerne malom tele. Z mojej strany je jediná nevýhoda v tom, že Fujifilm neponúka klasický full-frame snímač.
Zdenko Dendis, 25. 5. 2021 |Reagovat
ZD
Mne sa napríklad nepáči, že po funkčnej stránke je Nikon Z5 dosť osekaný. Oproti svojim súrodencoch Nikon Z6 a Z7 by som očakával o čo si menšie rozmery. 4K video s orezom 1.7x? Vzhľadom k tomu, že sa v súčasnosti Nikon Z6 predáva za rozumnú cenu mi príde investovať do Nikon Z5 dosť zbytočné. Pokiaľ chcela značka Nikon prísť s niečim zaujímavým, mala priniesť malú full-frame zrkadlovku s výbavou a rozmermi Nikonu Z50.
Zdenko Dendis, 25. 5. 2021 |Reagovat
KN
Spíše si myslím, že lidé by se měli více věnovat přemýšlení o focení než o paramtrech techniky. Pak by třeba nevznikaly produktové snímky, kde je velká část produktu mimo hloubku ostrosti, to je fakt směšné.
Kamil Novak, 24. 7. 2020 |Reagovat
KN
Taky s Vámi v mnohém souhlasím, ale ten poslední post už mi místy přijde jako z pohádky o tom, jestli je lepší Sparta nebo Slávie, Nikon či Canon nebo třeba Coca nebo Pepsi.
Já teda myslím, že tenhle seťák bude nejspíš dostatečný na běžné focení s dostatkem světla, rodinná fotka, výlety, cokoliv. Tam, kde je třeba dobrá světelnost objektivu si prostě neškrtne stejně jako BMW M8 je super auto, ale na safari se prostě nehodí. Prostě tenhle seťák má nějaké určení a mimo něj bude klidně silně nevyhovující. Asi bych označil jako hloupost pořídit si jen FF Z5 a k tomu tenhle seťák, žádné další objektivy nemít a nepoužívat. To by bylo mrhání penězi, ale s tím tu sadu nikdo přeci nenabízí, že by měla býti plnohodnotným a kompletním fotografickým vybavení. Pokud by to tak někdo nabízel tak pak by to bylo špatně.
Kamil Novak, 24. 7. 2020 |Reagovat
Plně s vámi souhlasím.
Miroslav Nedvěd, 24. 7. 2020 |Reagovat
V některých bodech s vámi sohlasím, ale v něčem se bohužel neshodneme. Každý poukazuje na to, jak špatná je světelmost nového objektivu. Zamyslel jste se ale co to znamená v praxi? Více než 15 let jsme u setových objektivů zvyklí na clonu 3,5 - 5,6. Měl ji u můj první seťák na digitální zrcadlovce Canon EOS 300D. Tento fotaparát měl maximální ISO 1600, použitelné bylo 400 maximálně 800, rozlišení 6 Mpx, snímač APS-C objektiv neměl stabilizaci a možnosti obrazového výstupu netřeba zmiňovat. Tento fotoaparát stál 40.000 Kč což bylo skoro 2,5 násobek průměrné mzdy. Když tato zrcadlovka přišla na trh, stejně jako později konkurenční Nikon D70 pěly se na ně ódy i když šlo čistě o amatérský a pakelně drahý fotoaparát. Nová Z5 stojí dvojnásobek současného průměrného platu má nespočetkrát více možností, mnohonásobně lepší obrazový výstup ale..."má horší světelnost takže je to křáp!". Samozřejmě není. Panika kolem clony f/6,3 je jen nafouknutá bublina. V praxi to znamená, že kdybyste měl světelnější objektiv a ISO, tak tady budete muset zvednout citlivost na brutální hodnotu ISO 125. To je ale úplně jedno, protože s obrazovou kvalitou to nijak nehne. Z serie od Nikonu totiž zvládá i hodnoty ISO 16 000 s velmi dorbým odstupem šumu. No a nebo pokud se vám nechce zvedat ISO, můžete prodloužit čas a například z 1/100s uděláte čas 1/80s a jste na stejném světle jako při cloně f/5,6.To je ale úplně jedno, ba co víc, pokud udržíte z ruky čas kolem 1/100s, můžete se Z5 posunout čas až na 1/3s a fotografie bude pořád ostrá díky moderní stabilizaci snímače.V praxi ta "špatná" světelnost totiž není nic jiného než 1/3 slovy JEDNA TŘEINA expozičního kroku. Což v praxi u takto moderního fotoaparátu z hlediska uživatelských možností ale neznamená vůbec, ale vůbec nic.
Ano i já mám rád světelné obektivy a pokud ho někdo skutečně potřebuje pak je jich na výběr nepřeberné množství. Přesto myslím, že nemá smysl řešit třetinu clony u setvého objektivu, který je navíc koncipován jako univerzální zoom, který má být co nejlehčí a co nejkompaktnější a to se zkrátka s lepší světelností sloučit nedá ;)
Prodejce Megapixel.cz, Martin Lukeš, 23. 7. 2020 |Reagovat
Hezký den, Martine. Mluvím tu za sebe a samozřejmě je to jen můj názor. Sto lidí, sto chutí a já s tím problém nemám. Kdybych si kupoval FX tak si ji koupím kvůli hloubce ostrosti, možná bych od ní očekával větší dynamický rozsah a menší šum. S tímto tmavým setovým objektivem do toho ovšem hodím vidle. Takže v mých očích je pak skutečně jedno jestli mám FX nebo DX. Naopak při argumentu že objektiv je malý musím namítnout že DX fotoaparat taky. Někde ve svých uváhach dělám chybu protože tam logiku nevidím. Ani ta cena mi nepřijde zajímavá. Pokud bych měl investovat takovou častku, chtěl bych radši Z6. Jsem ta velká základna co objektivy na nikon má, ale zrovna teď mě to přilíš netěší. A to že by jste proti sobě někdy postavili snímky stejných scén z jednotlivých fotáku a ukázali dynamický rozsah, šum, jak to kreslí, jaké to má barvy, kolik modely stojí, kolik stojí objektivy na danou znnačku atd. To by byl můj sen :) chápu že jako prodejci to neuděláte. Mohli by jste tím naštvat nějakou značku. Děkuju za článek, děkuju za videa jen si prostě dovolím nesouhlasit. Z5 v mých očích není foták ani pro začínajícího amatera ( cenově ) ani pro profesionala ( výkonem). Neberte to ve zlém, až na to rýpání jsem vcelku váš věrný fanda.
Zdeněk Piňos, 23. 7. 2020 |Reagovat
KN
Tak rozdil v DX a FX je troufnu si rici objektivne obrovsky, samozrejme ne nutne pro vsechny, proto jsou na trhu i ty DX asi prave i pro ty, co FX nepotrebuji ci nechteji.Nicmene tenhle model me prijde opet slabsi uz svou "myslenkou". Ale delaji to vice vyrobcu. Tahle sorta fulframu pro zacatecniky mi prijde uz z principu nelogicky, ale prodejne to urcite je, ostatne jako vse, co je dobre nabidnuto. Me spise trapi stale se zhorsujici remeslne provedeni produktu (mozna nejen)Nikon. Neregistrujete podobne (samozrejme ze neopravnene :) ) povzdechy?
Kamil Novak, 23. 7. 2020 |Reagovat
Dobrý den, podobné posuzování je velmi subjektivní. To že je pro Vás nepodstatné, neznamená, že je to nepodstatné pro všechny. Navíc model jedné značky těžko zlomí vaz druhému modelu jiné značky. Když pomineme pro a proti každého modelu, stále je tu velká základna uživatelů, kteří kvůli nějakému parametru značku nezmění.
Prodejce Megapixel.cz, Martin Lukeš, 22. 7. 2020 |Reagovat
Všechny dotazy (23)