Fujifilm

Fujifilm figuruje na fotografickém trhu od roku 1934, kdy společnost vznikla v Japonsku. Z dnešních výrobců fotoaparátů vyniká převážně tím, že jako jediná za svou historii vyvíjela a prodávala nejen techniku, jako jsou fotoaparáty či objektivy, ale také samotné filmy, chemii a přístroje k jejich vyvolávání, stroje určené k tisku a digitalizaci analogových fotografií. Fujifilm tak byl prakticky schopný zodpovídat za vaši fotku od prvního kroku až po samotný výsledek. Veškerý tento vývoj a všechny tyto zkušenosti pak s úspěchem úročí i v dnešní době digitálních fotoaparátů.

Čím Fujifilm vyniká

Prakticky všechny seriózní fotoaparáty v dnešní době zachycují snímky v takzvaném rawu. Raw jsou čistá nekomprimovaná data umožňující ohromné tvarování a ohýbání pro přesně takový finální produkt, jaký si přejeme. Ne každý však má pokaždé náladu a čas velká množství svých snímků upravovat a trávit nad nimi hodiny. Zde přichází na scénu Fujifilm a jejich perfektní využití komprimovaných formátů jpeg a heif

Fujifilm totiž využívá svého, skoro století starého, know-how ve výrobě analogových emulzí, fotografických a kinematografických filmů a do všech svých moderních fotoaparátů vkládá takzvané filmové simulace. Tyto barevné profily jsou unikátní tím, že se nejedná o prosté filtry, jak jak je známe z různých editovacích programů či mobilních aplikací. Naopak. Jsou to komplexní a precizně laděné simulace programované těmi stejnými lidmi, kteří měli ony výše zmíněné emulze na starosti při jejich vývoji. Díky tomu si můžeme v moderních přístrojích Fujifilm zvolit, zda chceme náš konečný snímek zachytit na Provii, Velvii, Astii, Acros, Realu či třeba Eternu. Toto jsou simulace založené na identických analogových filmech. Další z nabízených simulací jsou třeba Classic Chrome, Nostalgic Negative, Classic Negative, či například Pro Neg. Tyto sice nenesou původní jména, ale barevnost a tonalitu ano. Classic Negative simuluje oblíbenou Superii, nebo Pro Neg například Pro 400H. 

Fotografové tak mohou rovnou z fotoaparátu získat nádherné snímky v osmibitovém jpeg, či desetibitovém heif formátu, a to bez nutnosti dalších úprav při zachování kompaktnějších souborů oproti čistým raw datům. Ti  z nás, kteří pak stále rádi fotografují do rawu však o tyto simulace nepřicházejí, neboť Adobe Lightroom, Capture One, či Fujifilm X Raw Studio dokáží ony simulace zpětně vyvolat bez ztráty expozičních dat a dynamického rozsahu, jako tomu je u komprimovaných formátů.

Filmovými simulacemi unikátnost pouze začíná

Dalším aspektem, kterým Fujifilm přístroje vyčnívají nad konkurencí, je jejich nadčasový, často nešťastně označovaný jako “retro”, design. Pro řízení expozice nám stačí tři volitelné hodnoty. Rychlost závěrky, clona a citlivost snímače, neboli ISO. Vše ostatní jsou už jen rušivé prvky, které mohou snímek sice zlepšit, neměly by však být v cestě. Na druhou stranu, výše zmíněná rychlost závěrky, clona a ISO si zaslouží prioritní místo na našem přístroji pro co nejsnadnější a nejrychlejší přístup. Právě proto Fujifilm u většiny svých fotoaparátů volí design, který umožňuje právě tyto tři aspekty nejen ihned na první pohled vidět, ale také měnit bez nutnosti dalšího zásahu. U mnohých modelů lze expozici nastavovat i za vypnutého stavu přístroje.

Mechanické jasně označené voliče najdeme na fotoaparátech řady X-T, X-Pro, X-E, či X100. Ty menší modely nabízejí třeba jen rychlost závěrky, ty pokročilejší pak i otočný volič citlivosti snímače. Všechny tyto zmíněné navíc umožňují okamžitou změnu expozice za použití rychle přístupného kolečka na kompenzaci expozice. A to oceníte v případě, že  fotografujete na některý z poloautomatických režimů. Drtivá většina Fujifilm objektivů pak obsahuje tradiční clonový kroužek. 

Další z jedinečností je pak hybridní systém hledáčku u fotoaparátů řad X-Pro a X100, který v sobě kloubí tradiční optický průhledový hledáček, velmi podobný dálkoměrným přístrojům, s hledáčkem plně elektronickým, jak je známe z moderních bezzrcadlovek. Tyto fotoaparáty navenek klamou nenápadným a klasickým vzhledem, uvnitř však obsahují nejmodernější technologie, prvotřídní snímače a schopnost pracovat v náročných podmínkách. Ne nadarmo si je oblíbili dokumentární fotografové, kteří chtějí zachytit skvělé snímky, aniž by zbytečně budili pozornost velkým, těžkým a hlasitým přístrojem.

Jde to však i moderně a Fujifilm to ví

Ne každý však vyžaduje od svého přístroje analogové ovládání expozice, či kompaktní rozměry. Jsou mezi námi i tací, kteří chtějí všechny výhody Fujifilm fotoaparátů v robustním, moderním, profesionálním těle. Pro ty Fujifilm nabízí provotřídní modely X-H, které perfektně sednou i do větší ruky díky hlubokému gripu a ovládáním se nijak závratně neliší od moderní větší zrcadlovky, či bezzrcadlovky. Například model X-H2S je prvním z rodiny Fujifilm přinášející snímač skládaný, schopný mnohem rychlejšího odečtu dat, vysokých snímkovacích frekvencí, minimálního problikávání a takzvaného rolling shutter efektu. Pro ty, kteří chtějí fotoaparát podobně “digitální”, avšak kompaktní a nepotřebují skládaný snímač nabízí Fujifilm řadu X-S

Více než jen full frame

Všechny výše zmíněné pracují se snímači o velikosti APS-C, což je takový zlatý střed v poměru kompaktnosti těla, či objektivů a kvality obrazového výstupu. Pro ty, kteří však potřebují obraz nekompromisní, precizní a plný detailů, Fujifilm nabízí řadu středoformátových bezzrcadlovek GFX. V rozlišeních o třech cifrách se nemusíte bát, že by váš snímek trpěl nedostatkem detailů. GFX řada přišla prvně na trh s modelem GFX 50S a s příchodem šestého fotoaparátu GFX 100 II v roce 2023 přinesla rychlost konkurující full-frame přístrojům své doby. Kompaktní rozměry v poměru k velikosti snímače, plně profesionální tělo nabité funkcemi je důvod pro mnohé profesionály přesedlat z drobného full frame snímače na něco pořádného.

Fotka má být na papíře, to je jasné

Mnozí z nás své fotografie drží pouze v digitální podobě a to je nesmírná škoda. Fujifilm díky své historii v analogové fotografii, vyvolávání filmů a tisku ví, že držet fotografii v ruce navodí úplně jiný pocit, než jen koukat na změť podsvícených pixelů. Málokdo však v dnešní době vydrží čekat několik dní na doručení vytištěných snímků. Zde přichází na scénu divize Instax, která se těší neskutečnému celosvětovému úspěchu

Instax se dá dělit dvěma způsoby. Buďto na druhy zařízení, nebo na velikosti výsledných fotografií. Rozměry v aktuální nabídce jsou Mini (54x85 mm), Square (86x72 mm) a Wide (108x85 mm). Mezi zařízení pak patří tradiční analogové fotoaparáty exponující snímek přímo na papír, tiskárny a kombinace obojího. Ty první zmíněné fungují na principu “každá fotografie je originál”. Stisknete spoušť a vyjede nám exponovaný papír. Tato fotka je jediná na světě a nelze ji zopakovat. Další máme tiskárny, využívající stejných papírů, ale zde již máme možnost tisknout z telefonu, kde si můžeme tu samou fotografii vytisknout kolikrát chceme. V neposlední řadě pak máme tiskárny s připojeným digitálním fotoaparátem. Tato sestava nám umožní tisknout okamžitě po zachycení snímku v jakémkoliv množství uznáme za vhodné, avšak můžeme se rozhodnout fotografii nevytisknout vůbec. Na těchto přístrojích nám i po tisku stále zůstává digitální kopie na paměťové kartě.

Fujifilm to myslí s fotografií vážně

Společnost Fujifilm není čistě fotografickou společností. Jejich zaměření je v dnešní době silně zaměřeno na zdravotnictví a digitální fotografie je pro ni pouze zlomkem obratu. Na všech produktech je však jasně znát, že fotografie je právě to, na čem Fujifilmu záleží. Každým rokem se posouvá o kus dále a všechny své modelové řady značně vylepšuje, a to čistě díky nadšení a lásce k fotografii všech Fujifilm inženýrů, kteří mají výše zmíněné fotoaparáty na starost. 
 

Pokračovat

Vybrat dle parametrů

Zpět

Objektiv podle fotoaparátu Rozbalit vše Sbalit Objektiv podle fotoaparátu

Zpět

Cena a dostupnost Rozbalit vše Sbalit Cena a dostupnost

Zpět

Barva Rozbalit vše Sbalit Barva

Zpět

Materiál Rozbalit vše Sbalit Materiál

Zpět

Typ objektivu Rozbalit vše Sbalit Typ objektivu

  • Zoom
  • Pevný

Zpět

Konektivita / Porty - výstupy Rozbalit vše Sbalit Konektivita / Porty - výstupy

  • 3,5 mm jack (sluchátka)
  • 2,5 mm jack

Zpět

Minimální ohnisková vzdálenost Rozbalit vše Sbalit Minimální ohnisková vzdálenost

  • 8 mm
  • 9 mm
  • 14 mm
  • 16 mm
  • 18 mm
  • 21 mm
  • 24 mm
  • 28 mm
  • 35 mm
  • 50 mm
  • 85 mm
  • 100 mm
  • 105 mm
  • 135 mm
  • 200 mm
  • 300 mm
  • 500 mm

Zpět

Světelnost objektivu (nejkratší ohnisko) Rozbalit vše Sbalit Světelnost objektivu (nejkratší ohnisko)

  • 1
  • 1.2
  • 1.4
  • 1.8
  • 2
  • 2.4
  • 2.8
  • 3.5
  • 4
  • 4.5
  • 5.6

Zpět

Světelnost objektivu (nejdelší ohnisko) Rozbalit vše Sbalit Světelnost objektivu (nejdelší ohnisko)

  • 1
  • 1.2
  • 1.4
  • 1.8
  • 2
  • 2.4
  • 2.8
  • 3.5
  • 4
  • 4.5
  • 5.6
  • 6.3
  • 8

Zpět

Vhodný pro formát snímače Rozbalit vše Sbalit Vhodný pro formát snímače

  • APS-C
  • Středoformát

Zpět

Maximální rozlišení videa Rozbalit vše Sbalit Maximální rozlišení videa

Zpět

Typ filmu Rozbalit vše Sbalit Typ filmu

  • Instax Mini
  • Instax Wide
  • Instax Square
  • 135 (kinofilm)

Zpět

Stav zboží Rozbalit vše Sbalit Stav zboží

  • Jako nové
  • Použité

Zpět

Způsoby napájení Rozbalit vše Sbalit Způsoby napájení

  • Akumulátor
  • AA baterie
  • CR2

Zpět

Průměr filtru Rozbalit vše Sbalit Průměr filtru

  • 39 mm
  • 43 mm
  • 46 mm
  • 49 mm
  • 52 mm
  • 58 mm
  • 62 mm
  • 67 mm
  • 72 mm
  • 77 mm
  • 82 mm
  • 95 mm
  • 105 mm

Zpět

Typ paměťové karty Rozbalit vše Sbalit Typ paměťové karty

  • SD
  • CFexpress typ B
  • SD/SDHC
  • SD / SDHC / SDXC (UHS-II)

Zpět

Šířka zorného pole na 1000 m Rozbalit vše Sbalit Šířka zorného pole na 1000 m

  • 122 - 131.2 m

Zpět

Typ krytky Rozbalit vše Sbalit Typ krytky

  • Přední
  • Zadní
  • Krytka těla

Zpět

Optický zoom Rozbalit vše Sbalit Optický zoom

  • 1 - 2 x
  • 2 - 5 x
  • 5 - 7.5 x
  • 7.5 - 10 x

Zpět

Maximální ohnisková vzdálenost Rozbalit vše Sbalit Maximální ohnisková vzdálenost

  • 8 mm
  • 14 mm
  • 16 mm
  • 18 mm
  • 24 mm
  • 28 mm
  • 35 mm
  • 50 mm
  • 85 mm
  • 105 mm
  • 135 mm
  • 200 mm
  • 250 mm
  • 300 mm
  • 400 mm
  • 500 mm
  • 600 mm

Zpět

Vhodný pro žánr Rozbalit vše Sbalit Vhodný pro žánr

  • Krajina
  • Architektura / Interiér
  • Portréty
  • Makro / Detail
  • Sport
  • Zvířata
  • Reportáže
  • Móda
  • Street foto
  • Koncerty
  • Produktová fotografie
  • Akt
  • Astro fotografie
  • Dokument
  • Glamour
  • Děti a rodinná fotografie
  • Zátiší
  • Reklamní fotografie a jídlo
  • Svatební fotografie
  • Video

Zpět

Rozdělení podle ohniska Rozbalit vše Sbalit Rozdělení podle ohniska

  • Širokoúhlý
  • Základní
  • Teleobjektiv
  • Univerzální

Zpět

Poměr stran snímku Rozbalit vše Sbalit Poměr stran snímku

  • 16:9
  • 1:1
  • 3:2

Zpět

Nejdelší expoziční čas Rozbalit vše Sbalit Nejdelší expoziční čas

  • 1
  • 30
  • 4
  • 60
  • 900

Zpět

Nejkratší expoziční čas Rozbalit vše Sbalit Nejkratší expoziční čas

Zpět

Typ hledáčku Rozbalit vše Sbalit Typ hledáčku

Zpět

Typ baterie Rozbalit vše Sbalit Typ baterie

Zpět

Hmotnost Rozbalit vše Sbalit Hmotnost

Zpět

Odolnost Rozbalit vše Sbalit Odolnost

  • Utesnění proti prachu a vlhkosti
  • Voděodolnost

Řazení

Fujifilm

Čím Fujifilm vyniká

Prakticky všechny seriózní fotoaparáty v dnešní době zachycují snímky v takzvaném rawu. Raw jsou čistá nekomprimovaná data umožňující ohromné tvarování a ohýbání pro přesně takový finální produkt, jaký si přejeme. Ne každý však má pokaždé náladu a čas velká množství svých snímků upravovat a trávit nad nimi hodiny. Zde přichází na scénu Fujifilm a jejich perfektní využití komprimovaných formátů jpeg a heif

Fujifilm totiž využívá svého, skoro století starého, know-how ve výrobě analogových emulzí, fotografických a kinematografických filmů a do všech svých moderních fotoaparátů vkládá takzvané filmové simulace. Tyto barevné profily jsou unikátní tím, že se nejedná o prosté filtry, jak jak je známe z různých editovacích programů či mobilních aplikací. Naopak. Jsou to komplexní a precizně laděné simulace programované těmi stejnými lidmi, kteří měli ony výše zmíněné emulze na starosti při jejich vývoji. Díky tomu si můžeme v moderních přístrojích Fujifilm zvolit, zda chceme náš konečný snímek zachytit na Provii, Velvii, Astii, Acros, Realu či třeba Eternu. Toto jsou simulace založené na identických analogových filmech. Další z nabízených simulací jsou třeba Classic Chrome, Nostalgic Negative, Classic Negative, či například Pro Neg. Tyto sice nenesou původní jména, ale barevnost a tonalitu ano. Classic Negative simuluje oblíbenou Superii, nebo Pro Neg například Pro 400H. 

Fotografové tak mohou rovnou z fotoaparátu získat nádherné snímky v osmibitovém jpeg, či desetibitovém heif formátu, a to bez nutnosti dalších úprav při zachování kompaktnějších souborů oproti čistým raw datům. Ti  z nás, kteří pak stále rádi fotografují do rawu však o tyto simulace nepřicházejí, neboť Adobe Lightroom, Capture One, či Fujifilm X Raw Studio dokáží ony simulace zpětně vyvolat bez ztráty expozičních dat a dynamického rozsahu, jako tomu je u komprimovaných formátů.

Filmovými simulacemi unikátnost pouze začíná

Dalším aspektem, kterým Fujifilm přístroje vyčnívají nad konkurencí, je jejich nadčasový, často nešťastně označovaný jako “retro”, design. Pro řízení expozice nám stačí tři volitelné hodnoty. Rychlost závěrky, clona a citlivost snímače, neboli ISO. Vše ostatní jsou už jen rušivé prvky, které mohou snímek sice zlepšit, neměly by však být v cestě. Na druhou stranu, výše zmíněná rychlost závěrky, clona a ISO si zaslouží prioritní místo na našem přístroji pro co nejsnadnější a nejrychlejší přístup. Právě proto Fujifilm u většiny svých fotoaparátů volí design, který umožňuje právě tyto tři aspekty nejen ihned na první pohled vidět, ale také měnit bez nutnosti dalšího zásahu. U mnohých modelů lze expozici nastavovat i za vypnutého stavu přístroje.

Mechanické jasně označené voliče najdeme na fotoaparátech řady X-T, X-Pro, X-E, či X100. Ty menší modely nabízejí třeba jen rychlost závěrky, ty pokročilejší pak i otočný volič citlivosti snímače. Všechny tyto zmíněné navíc umožňují okamžitou změnu expozice za použití rychle přístupného kolečka na kompenzaci expozice. A to oceníte v případě, že  fotografujete na některý z poloautomatických režimů. Drtivá většina Fujifilm objektivů pak obsahuje tradiční clonový kroužek. 

Další z jedinečností je pak hybridní systém hledáčku u fotoaparátů řad X-Pro a X100, který v sobě kloubí tradiční optický průhledový hledáček, velmi podobný dálkoměrným přístrojům, s hledáčkem plně elektronickým, jak je známe z moderních bezzrcadlovek. Tyto fotoaparáty navenek klamou nenápadným a klasickým vzhledem, uvnitř však obsahují nejmodernější technologie, prvotřídní snímače a schopnost pracovat v náročných podmínkách. Ne nadarmo si je oblíbili dokumentární fotografové, kteří chtějí zachytit skvělé snímky, aniž by zbytečně budili pozornost velkým, těžkým a hlasitým přístrojem.

Jde to však i moderně a Fujifilm to ví

Ne každý však vyžaduje od svého přístroje analogové ovládání expozice, či kompaktní rozměry. Jsou mezi námi i tací, kteří chtějí všechny výhody Fujifilm fotoaparátů v robustním, moderním, profesionálním těle. Pro ty Fujifilm nabízí provotřídní modely X-H, které perfektně sednou i do větší ruky díky hlubokému gripu a ovládáním se nijak závratně neliší od moderní větší zrcadlovky, či bezzrcadlovky. Například model X-H2S je prvním z rodiny Fujifilm přinášející snímač skládaný, schopný mnohem rychlejšího odečtu dat, vysokých snímkovacích frekvencí, minimálního problikávání a takzvaného rolling shutter efektu. Pro ty, kteří chtějí fotoaparát podobně “digitální”, avšak kompaktní a nepotřebují skládaný snímač nabízí Fujifilm řadu X-S

Více než jen full frame

Všechny výše zmíněné pracují se snímači o velikosti APS-C, což je takový zlatý střed v poměru kompaktnosti těla, či objektivů a kvality obrazového výstupu. Pro ty, kteří však potřebují obraz nekompromisní, precizní a plný detailů, Fujifilm nabízí řadu středoformátových bezzrcadlovek GFX. V rozlišeních o třech cifrách se nemusíte bát, že by váš snímek trpěl nedostatkem detailů. GFX řada přišla prvně na trh s modelem GFX 50S a s příchodem šestého fotoaparátu GFX 100 II v roce 2023 přinesla rychlost konkurující full-frame přístrojům své doby. Kompaktní rozměry v poměru k velikosti snímače, plně profesionální tělo nabité funkcemi je důvod pro mnohé profesionály přesedlat z drobného full frame snímače na něco pořádného.

Fotka má být na papíře, to je jasné

Mnozí z nás své fotografie drží pouze v digitální podobě a to je nesmírná škoda. Fujifilm díky své historii v analogové fotografii, vyvolávání filmů a tisku ví, že držet fotografii v ruce navodí úplně jiný pocit, než jen koukat na změť podsvícených pixelů. Málokdo však v dnešní době vydrží čekat několik dní na doručení vytištěných snímků. Zde přichází na scénu divize Instax, která se těší neskutečnému celosvětovému úspěchu

Instax se dá dělit dvěma způsoby. Buďto na druhy zařízení, nebo na velikosti výsledných fotografií. Rozměry v aktuální nabídce jsou Mini (54x85 mm), Square (86x72 mm) a Wide (108x85 mm). Mezi zařízení pak patří tradiční analogové fotoaparáty exponující snímek přímo na papír, tiskárny a kombinace obojího. Ty první zmíněné fungují na principu “každá fotografie je originál”. Stisknete spoušť a vyjede nám exponovaný papír. Tato fotka je jediná na světě a nelze ji zopakovat. Další máme tiskárny, využívající stejných papírů, ale zde již máme možnost tisknout z telefonu, kde si můžeme tu samou fotografii vytisknout kolikrát chceme. V neposlední řadě pak máme tiskárny s připojeným digitálním fotoaparátem. Tato sestava nám umožní tisknout okamžitě po zachycení snímku v jakémkoliv množství uznáme za vhodné, avšak můžeme se rozhodnout fotografii nevytisknout vůbec. Na těchto přístrojích nám i po tisku stále zůstává digitální kopie na paměťové kartě.

Fujifilm to myslí s fotografií vážně

Společnost Fujifilm není čistě fotografickou společností. Jejich zaměření je v dnešní době silně zaměřeno na zdravotnictví a digitální fotografie je pro ni pouze zlomkem obratu. Na všech produktech je však jasně znát, že fotografie je právě to, na čem Fujifilmu záleží. Každým rokem se posouvá o kus dále a všechny své modelové řady značně vylepšuje, a to čistě díky nadšení a lásce k fotografii všech Fujifilm inženýrů, kteří mají výše zmíněné fotoaparáty na starost. 
 

Fujifilm